Чат бот
067 50 40 200 066 50 40 200 0342 78 00 10
account phone phone

Як і коли нараховується пеня

Закон «Про житлово-комунальні послуги» передбачає пеню за невчасну оплату комунальних послуг. Це стосується й електроенергії. Відповідаємо на популярні питання про пеню.

  1. Чому ввели пеню?

Автори закону вважають, що це дозволить дисциплінувати споживачів. Адже, як і будь-який інший товар, комунальні послуги повинні оплачуватись повністю і вчасно. Часто борги українців за комунальні послуги складають кілька десятків мільярдів у різний період.

  1. Який розмір пені?

Розмір пені —  0,01% боргу. Наприклад, якщо сім’я платить у середньому 1500 грн за комуналку в місяць, то один день протермінування оплати коштуватиме 15 копійок. Така пеня майже не відчутна. За 30 днів мешканцям доведеться заплатити зайві 4,5 гривні, але зі збільшенням заборгованості ростиме й сума пені. Тому рекомендуємо не загострювати ситуацію з боргом й оплачувати рахунки вчасно.

  1. Яка категорія споживачів підпадає під нарахування пені?

Санкції поширюються на всіх, хто отримує комунальні послуги і не оплачує їх вчасно. Вони стосуються як приватних осіб, так і корпорацій чи ОСББ.

  1. Чи є винятки із правил нарахування пені?

Санкції не застосовують лише в двох випадках, які обов’язково повинні документально підтверджуватись:

  • якщо  клієнту заборгували виплату заробітної плати;
  • якщо є заборгованість держави за надані пільги та житлові субсидії.

Документи, які підтверджують хоча б одну із двох обставин, потрібно надати постачальнику електроенергії у центр обслуговування клієнтів за місцем проживання.

  1. З якого числа нараховують пеню?

Що стосується рахунків за електроенергію, то вони повинні бути сплачені до 20 числа місяця, наступного за звітним. Наприклад, якщо клієнт споживає електроенергію у травні, то оплатити її він має до 20 червня, спожиту в червні - до 20 липня і т.д. Якщо ж до 20 червня клієнт не оплатив травневі рахунки, то 21 червня йому нарахують пеню.

  1. Чи нараховуватимуть пеню на старий борг?

Пеня застосовується на суму заборгованості, яка утворилася з 1 січня 2019 року. Пеня не накладається на борг, що утворився за попередні роки, лише на ту суму, яку клієнт заборгував за електроенергію безпосередньо ТОВ «Прикарпатенерготрейд».

  1. Де можна дізнатись про свою заборгованість?
  • у Персональному кабінеті;
  • чат-бот у Viber;
  • на друкованих рахунках за електроенергію;
  • через «Приват24», «Ощад24», Monobank;
  • у терміналах самообслуговування «Ощадбанку» та «Приватбанку», у відділеннях «Укрпошти»;
  • у терміналах «Прикарпатенерготрейду» в центрах обслуговування клієнтів (Івано-Франківськ, Калуш, Коломия, Надвірна);
  • у кол-центрі «Прикарпатенерготрейду»: (067) 50-40-200, (066) 50-40-200, (0342) 78-00-10 (графік роботи кол-центру: понеділок – п’ятниця 8:00-18:00, субота 9:00-13:00, неділя – вихідний).
  1. Які оперативні канали доступні для оплати за електроенергію?

Щоб не сплачувати за електроенергію зайві гроші та завжди контролювати свої розрахунки, користуйтесь такими зручними сервісами оплати:

  • найпопулярніший - Персональний кабінет. Ним користується більше 64 тисяч мешканців області;
  • онлайн-оплата на сайті «Прикарпатенерготрейду»;
  • інтернет-банкінг «Приват 24», «Ощад24», Monobank, де можна налаштувати сповіщення, які щомісяця нагадуватимуть про оплату за електроенергію або ж підключити автосписання коштів;
  • універсальний цифровий гаманець Portmone.com
  • Сервіс EasyPay
  1. Як уникнути нарахування пені?

Для початку слід дізнатись, чи є борг за електроенергію або інші комунпослуги та якнайшвидше повністю погасити його. Надалі важливо контролювати власні рахунки і оплачувати їх регулярно до 20 числа кожного місяця. Щоб перестрахуватись, можна налаштувати послугу автосписання із рахунку в веб-банкінгах або нагадування у своїх смартфонах.

Звертаємо увагу, що на період воєнного стану пеня до населення не застосовується.